Nereálne environmentálne očakávania pre cestnú dopravu
Podľa nariadenia EÚ majú klesnúť do 2040 emisie CO2 pri nových nákladných vozidlách o 90%. Aj keď sa táto veľmi smelá iniciatíva opiera o pomoc dotácií, alternatívnych palív, alebo rozvinutejšej sieti nabíjacích staníc, je podľa môjho názoru utopická a nerealizovateľná pre nákladnú prepravu v únii.
Reprezentanti politického vedenia únie sú priveľmi idealistickí a ich pohľad je v príkrom rozpore s aktuálnom realitou a trendom v elektrifikácii nákladnej cestnej prepravy. Už len informácia, že elektrické ťahače sú násobne drahšie ako bežné so spaľovacím motorom, pričom ponúkajú krátky dojazd a ich nabíjanie trvá výrazne dlhšie ako dotankovanie bežného paliva, teda neoptimálnu prevádzku. Ak k tomu ešte pripočítame nedostatočnú sieť nabíjacích bodov, predpokladám, že táto iniciatíva sa bude musieť zreálniť. Otázkou je len, kedy k tomu príde.
Vyhľadávanie
Najnovšie články
- Úspech je kontinuálny proces, nie status ktorý dosiahneme 20. augusta 2024
- Celonárodné dovolenkovanie v rovnakom čase. Ochromenie ekonomiky alebo zvýšená produktivita? 6. augusta 2024
- Tvrdá práca sa vypláca 15. júla 2024
- Nová smernica EÚ o zvýšení hmotnosti ťažkých úžitkových vozidiel 1. júla 2024
- Kedy pripoisťovať zásielky v cestnej nákladnej preprave? 17. júna 2024